ی اینترنتی شرکت انجام دهیم. ارسال مستقیم پست الکترونیکی به چنین شرکتهایی روش بسیار کارآمدی به حساب میآید.پیگیری\nپاسخ پستهای الکترونیکی همانطور که ارسال پست الکترونیکی برای پیاده سازی یک سیستم بازاریابی موفق دارای اهمیت است، اینکه بدانیم چه کسی به این پستهای الکترونیکی پاسخ داده و یا حتی به آن توجه نموده است نیز دارای اهمیتی فوق العاده میباشد. پیگیری پاسخ و دریافت امری حیاتی به نظر میرسد. باه موفقیتتان شود. از سوی دیگر انتخاب متریکهای نامناسب و غلط میتواند باعث سردرگمی شما شده و مانع دستیابی شما به موفقیت در کسب و کارتان شود. د از واحد فروش، بخش بازاریابی دومین بخشی است که میتواند از سیس\nتم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده و یا از آن سوء استفاده کند. اکثر سیستمهای CRM کارکردهای مبتنی بر بازاریابی و مختص به آن را به خوبی ارائه میدهند. هنوز هم برای بسیاری از سیستمهای CRM، فر
ا آنجا که ممکن است استفاده از آنها را باید به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.مطلب مرتبط: پنج ویژگی حیاتی در سیستم CRM که بخش بازاریابی به آن نیاز داردهیچ یک از موارد ذکر شده در بالا مسائل مهم و عمده ای نیستند، اما اگرچه کوچک و ناخودآگاه هس\nتند، میتوانند باعث ناراحتی مشتریان شده و آنها را از خدمات و کسب و کار شما ناراضی نگه دارند. حتی شما مجبور نیستید، برای مقابله با آنها هزینهی زیادی صرف کنید. شما صرفاً باید مشتری خود را در مرکز توجه کسب و کارتان قرار دهید و به این فکر باشید که چه کاری میتوانید انجام دهید که مشتری شما حس و تجربه \nخوبی نسبت به شرکت و کسب و کار شما داشته باشد.هر چقدر سعی کنید مشتریانتان کمتر با این مسائل مواجه شوند، میزان رضایت آنها افزایش یافته و اعتبارتان نزد آنان فزونی خواهد یافت. متریکها نیروی حیاتی CRM ها و همچنین کسب و کار شما به شمار میآیند. بدون اینگونه سنجشها شما نمیدانید که دقیقاً چگونه کارها را\nانجام داده و در چه مواقعی نیازمند اصلاحات هستید. متاسفانه همه متریکها به شیوه ای برابر ایجاد نشدهاند. برخی نسبت به دیگری بهتر بوده و تعداد اندکی نیز صرفاً مضر و مهلک هستند!\nاین گفته قدیمی را به خاطر داشته باشید: مراقب باشید چه چیزی را اندازه میگیرد چون همان را به دست خواهید آورد. برخی اوقات اندازه گیری چیزهای غلط میتواند به سیستم CRM شما آسیب بزنا صرف متریکهای ردگیری میکنند، اما نمیتوانند به هدف موردنظرشان دست یابند. آیا این احتمال وجود دارد که این شرکتها متریکهای صحیح ردگیری را به کار نمیبرند؟ردگیری هر چیزی خوب است. آیا این جمله صحیح است؟ با این روش، شما پاسخ تمام پرسشهایتان را در دست دارید. فقط مساله این است ک\nه موضوع آنقدر ساده و صادقانه نیست. برخی از پاسخها وجود دارند که شما نیازی به آنها ندارید. بعضی از متریکها بر روی کاغذ بسیار جذاب و جالب به نظر میرسند، اما وقتی نوبت به پیاده سازی در عمل میرسد اوضاع متفاوت شده و اعداد دیگر معنای سابقشان را پیدا نمیکنند. به این متریکها، متریک پوچ می گویند و مشک\nلی که در مورد آنها وجود دارد این است که هیچ ارزشی ندارند.موفقترین شرکتها تنها نگاهی گذرا به این متریکها میاندازند. شاید درست باشد که آنها این متریکها را جمع میکنند، اما فراتر از یک علاقه سطحی، برای این اعداد زمانی صرف نمیکنند. بعضی از این متریکها عبارتاند از آمار ترافیک (یا تعداد بازدیدها\nاز یک صفحه وب) یا تعداد دنبال کنندگان یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی. متریکهای موفق تکرارپذیر و عمل پذیر هستند. شرکتهای موفق زمانشان را صرف متریکهایی میکنند که دارای دو معیار باشندمتریک هایی که فعالیتهای تکرارپذیر را ردگیری میکنند با سازمانها کمک میکنند تا بدانند کدامیک از تلاشهایشان موفق بوده و\nکدامیک ارزش صرفاست و هدف نیز این است که قدرت عظیمی که Salesforce در باز\nار CRM دارد تا حد امکان افزایش یافته و مشتریان جدید جذب شوند.اهمیت عملکرد متقابلبا رشد روزافزون نیاز و تقاضا برای عملکرد متقابل بین برنامهها و پلتفرمهای مختلف در محیطهای محاسباتی امروزی، مشتریان هر دو برنامه میتوانند هم از طریق Salesforce1 و Salesforce به اطلاعات Office دسترسی پیدا کرده، آنها ر\nا به اشتراک گذاشته و آنها را ویرایش کنند. این امکان میتواند هر نوع نقص موجود بین شرکتها را از بین ببرد. بر خلاف ابزارهای یکپارچه سازی third-partyکه پرهزینه هستند، این شراکت جدید امکان یکپارچه سازی رایگان را برای مشترکین Office 365 فراهم آورده است. این شراکت برای "دزدیدن" مشتریان از طرف یکی از دو \nشرکت طراحی نشده است بلکه هدف آن گسترش پلتفرمی است که Salesforce میتواند در آن نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. متریکهای کلیدی فروش که از سیستم CRM به دست میآید مدیران فروش عاشق اعداد و ارقام هستند به خصوص میزان سهمیه فروش و درصد سهم اشخاص درفروش و گروه فروشندگان. سطوح کمیسیون، پاداش، مسافرتهای \nکاری و خاتمه همکاری همگی بر مبنای یک عدد ساده قدرالسهم فروش محاسبه میشوند. با یک مدیریت اندک بر روی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان میتوانیم به سادگی سهمیه فروش را مدیریت کنیم.با این وجود بسیاری از شرکتها هنگام محاسبه عملیات فروشافزایش یافته و مشتریان جدید جذب شوند.اهمیت عملکرد متقابلبا رشد روزافزون نیاز و تقاضا برای عملکرد متقابل بین برنامهها و پلتفرمهای مختلف در محیطهای م\nحاسباتی امروزی، مشتریان هر دو برنامه میتوانند هم از طریق Salesforce1 و Salesforce به اطلاعات Office دسترسی پیدا کرده، آنها را به اشتراک گذاشته و آنها را ویرایش کنند. این امکان میتواند هر نوع نقص موجود بین شرکتها را از بین ببرد. بر خلاف ابزارهای یکپارچه سازی third-partyکه پرهزینه هستند، این شراک\nت جدید امکان یکپارچه سازی رایگان را برای مشترکین Office 365 فراهم آورده است. این شراکت برای "دزدیدن" مشتریان از طرف یکی از دو شرکت طراحی نشده است بلکه هدف آن گسترش پلتفرمی است که Salesforce میتواند در آن نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. در ۲۹ ماه می امسال، مایکروسافت با انعقاد قرارداد شراکت بلندمد\nت با شرکت رقیبش salesforce.comدنیای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را شگفت زده کرد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت و مارک بنیوف رییس و مدیر اجرایی Salesforce.comدر یک نشست خبری در ۲۹ می شرکت کرده و آغاز شراکت جدیدشان را اعلام کردند. این دو شرکت اعلام داشتند که شراکت استراتژیک آنها با هدف توسعه ر\nاهکارهای جدیدی توسعه یافته است که برنامهها و پلتفرمهای CRM شرکت salesforce.com را با برنامههای office و windows مایکروسافت ارتباط می دهد ت