مشتریان عادتی، کسانی هستند که هیچ دلیلی برای انتخاب ندارند، یا هیچ گزینه دیگری وجود ندارد یا به دلایلی برای خرید از یک مارک خاص “قفل شده” (عادتی ) هستبرنامهریزان رسانه با بررسی متغیرهایی، مانند: عادتهای رسانهای مخاطبان هدف، ویژگیهای کالا، پیام و هزینه از میان طبقات رسانه، یکی را انتخاب میکنند.
هدف در CRM، مدیریت بر روابط با مشتریان است و فرض بر آن است که مشتریان نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایشان بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابط شان با عرضه کنندگان محصولات، از یک سازمان خرید می کنند.نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه در این فرآیند همه مولفه های مرتبط موثر خواهند بود . برای مثال استفاده از حس شامه به عنوان یک حس پنهان در مباحث بازاریابی و فروش می تواند به صورت کاملا غیرمستقیم یک احساس خوب را به مشتری القا نماید . شما تصور کنید که یک بوی عطر خاص با نام یک بانک و موسسه مالی مزوج شود به عبارت دیگر با ورود یک مشتری ب-افزایش قابلیت رقابتی در بازارهای اشباع شده و مشتریهای پرتوقعتر از همیشه